Vælg dit land eller din region.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederland繁体中文Türk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskera‎БеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி

Status quo for panelproducenter Samsung og LG: patentsager, overlevelse under den kinesiske industrikonkurrence

Ifølge BusinessKorea, med den hurtige vækst i det globale OLED-skærmmarked, står de koreanske panelproducenter ikke kun for presset fra patentsager, men klarer også den hårde konkurrence med kinesiske producenter.

Rapporten påpegede, at de to store koreanske producenter, der dominerer OLED-markedet, ikke er slappe. LG Display (LGD) annoncerede i juli i år, at det vil tilføje en ekstra 300 billioner gevinst (2,53 milliarder dollars) til sin 10,5-generationers OLED-produktionslinje i Paju City. Derudover annoncerede Samsung Display den 10. oktober, at den vil investere 13,1 billioner vandt (US $ 11,05 milliarder) for at producere store OLED-paneler.

Selvom koreanske panelproducenter har stærke investeringer i OLED'er, implementerer kinesiske panelproducenter også aktivt markedet. For eksempel den 27. september blev Huikes samlede investering på 32 milliarder renminbi i den 8,6. generation af ultrahøj definition af nye skærmeenhedens produktionslinieprojekt officielt startet i Liuyang Economic Development Zone (High-tech Zone). Når projektet er sat i produktion, vil det fokusere på det ultrahøjopløsningsdisplay 4K 8K 10K hvidt OLED-panel.

Ud over presset fra markedsandele forværres også patentsagerne, som de koreanske panelproducenter står overfor.

Rapporten påpegede, at Samsung Display og LGD står over for patentsager, der er indgivet af den irske fabrik Solas OLED for nylig. Derudover indgav Solas patentsager vedrørende OLED-paneler til Samsung Electronics, LG, Apple, Sony, Google og Dell.

Patentproceduren på OLED-markedet lægger en tung byrde for de koreanske producenter, der er engagerede i overgangen til OLED-paneler. For LCD-skærme med forringede indtægter vil planer om at skaffe midler til at investere i næste generations skærme også have vanskeligheder.

Derudover har indsamlingen af ​​kinesiske panelproducenter gjort den koreanske fabrik større.

På nuværende tidspunkt har LCD-markedsandelen for Kinas panelproducenter overgået andelen af ​​de koreanske virksomheder, og kinesiske producenter udvider også deres investering i OLED-paneler.

Rapporten påpegede, at selv om Samsungs skærm stadig har en høj markedsandel inden for smarttelefoner, viser kinesiske panelproducenter tydelige tegn på vækst hvert kvartal.

Samtidig faldt Samsung og LGs markedsandel ifølge data fra IHS Markit i andet kvartal, mens Kinas BOE-markedsandel steg fra 8,5% til 11,5%. Andre kinesiske virksomheder, såsom Shanghai Hehui optoelektronik, Visionox og Tianma Microelectronics, har øget deres markedsandel. På den anden side tester Apple i øjeblikket OLED-paneler produceret af kinesiske virksomheder, herunder BOE, og markedsandelen vil sandsynligvis stige yderligere.

BusinessKorea påpegede endelig, at det forventes, at i det fremtidige OLED-marked for smarttelefoner vil konkurrencen mellem koreanske og kinesiske skærmproducenter blive mere intens, og de koreanske displayproducenters vej er lang og kronglete.