Vælg dit land eller din region.

EnglishFrançaispolskiSlovenija한국의DeutschSvenskaSlovenskáMagyarországItaliaहिंदीрусскийTiếng ViệtSuomiespañolKongeriketPortuguêsภาษาไทยБългарски езикromânescČeštinaGaeilgeעִבְרִיתالعربيةPilipinoDanskMelayuIndonesiaHrvatskaفارسیNederlandTürk diliΕλλάδαRepublika e ShqipërisëአማርኛAzərbaycanEesti VabariikEuskeraБеларусьíslenskaBosnaAfrikaansIsiXhosaisiZuluCambodiaსაქართველოҚазақшаAyitiHausaКыргыз тилиGalegoCatalàCorsaKurdîLatviešuພາສາລາວlietuviųLëtzebuergeschmalaɡasʲМакедонскиMaoriМонголулсবাংলা ভাষারမြန်မာनेपालीپښتوChicheŵaCрпскиSesothoසිංහලKiswahiliТоҷикӣاردوУкраїнаO'zbekગુજરાતીಕನ್ನಡkannaḍaதமிழ் மொழி繁体中文

Stellantis fremskynder forsendelser til bildele til U.S.

Stellantis, der er i overensstemmelse med udenlandske medier, transporterer visse bildele fra Mexico og Canada til USA hurtigere end normalt og arbejder med forhandlere for at fremskynde levering af nogle køretøjsordrer i et forsøg på at undgå potentielle takster, der kan pålægges af Trump den 2. april.

Stellantis

Stellantis CFO Doug Ostermann erklærede, at virksomheden har indledt "opstrøms samarbejde" med niveau 1 -leverandører som svar på toldfristen, der er fastsat af Trump den 2. april.

På Wolfe Research Virtual Global Auto Conference den 18. marts sagde Doug Ostermann: "Nogle af de inventar, vi normalt opbevarer på leverandørniveau-især sikkerhedsbeholdning, der tjener som en buffer til uventede ordrer eller leveringsforsinkelser-flyttes over grænsen til vores amerikanske planter. Dette er ikke vores standardpraksis, men vi har implementeret en række af mål for at mindske potentielle kortvarige påvirkninger."

Doug Ostermann bemærkede også, at Stellantis arbejder med forhandlere for at "samle ordrer for modeller, der kan blive påvirket og forsøge at gennemføre produktionen under Stellantis 'nylige nedetid."

Han tilføjede, at Stellantis har sunde lagerniveauer på sine amerikanske forhandlere, hvor de fleste Canada- og Mexico-byggede modeller drejer omkring "70 til 80 dage."Stellantis producerer i øjeblikket RAM-tunge lastbiler, Promaster Vans, Jeep Compass og 6,4-liters Hemi V-8-motorer i Mexico, mens de fremstiller Chrysler Pacifica Minivans og Dodge Charger Daytona EV i Canada.

Ostermann sagde også, at Stellantis har været i kommunikation med Trump-administrationen og vil tilpasse sig eventuelle politiske ændringer, der måtte opstå den 2. april eller efter 2. april, svarende til dens strategi i Trumps første periode, da De Forenede Staters-Mexico-Canada-aftale (USMCA) erstattede den nordamerikanske frihandelsaftale (NAFTA).

"Vi har opretholdt dialog med forskellige niveauer af den amerikanske regering," sagde Ostermann."Selvfølgelig værdsætter vi muligheden for at give branchens indsigt til at hjælpe amerikanske beslutningstagere med at forstå de specifikke udfordringer, som bilindustrien står overfor og udforske måder til at samarbejde med at støtte amerikanske politiske mål."